lecebochce.pl

Blog o turystyce, sporcie i zdrowiu

DietaZdrowie

Kaloryczność alkoholu i jego wpływ na naszą sylwetkę

Kaloryczność alkoholu i jego wpływ na naszą sylwetkę

Istnieje jedno pytanie, które ludzie zadają sobie od zawsze a mianowicie: czy od piwa się tyje? Nikt z nas nie chcę przecież mieć piwnego brzuszka, ale smak piwa wielu osobom naprawdę odpowiada. Jaka jest, więc prawda?

Czy piwo jest żywnością?

Możemy przytyć od każdego rodzaju żywności, a piwo czy tego chcemy czy nie również nią jest. Dodatkowo zawiera alkohol, czyli „puste kalorie” ma także wysoki indeks glikemiczny i zawiera ilość cukru. Po spożyciu piwa szybko stajemy się głodni, przez co często sięgamy po wysokokaloryczne przekąski.

Czy każdy, kto pije piwo będzie borykał się z otyłością?

No właśnie, wielu ludzi spożywa alkohol, a nie mają problemów z wagą. Nie działa to, więc tak, że kiedy pijemy piwo jesteśmy skazani na problemy z wagą. Piwo ma również swoje zalety, jest na przykład bardzo dobrym izotonikiem. Na masę ciała ma wpływ ilość spożywanych kalorii, źródło, z którego pochodzą te kalorie a także aktywność fizyczna. Jeżeli więc nasz tryb życia możemy uznać za zdrowy, spożywamy różnorodne pokarmy, dostarczamy sobie kalorii z różnych źródeł i często się ruszamy, to okazjonalne wypicie piwa nie powinno sprawić, że będziemy musieli martwić się o naszą sylwetkę.
Podsumowując nadmierna konsumpcja oraz brak kontroli z pewnością może prowadzić do otyłości a także różnych innych chorób. Nie będzie to ani zdrowe, ani dobrze nie wpłynie na naszą sylwetkę. Natomiast okazjonalna konsumpcja, której towarzyszyć będą rozsądne decyzję żywieniowe z pewnością nie spowoduje problem z wagą.

Mocniejsze alkohole: ich kaloryczność i wpływ na zdrowie

Wódka to jeden z najczęściej wybieranych alkoholi zaraz po piwie. Nasuwać się, więc może pytanie jak na nasz organizm wpływa wódka kalorie w niej zawarte, oraz który alkohol najlepiej wybrać, jeżeli chcemy zadbać o naszą uwagę.
W 100 g wódki znajduje się 231 kalorii, zakładając, że kieliszek mieści 25 g, to podczas jednego toastu spożywamy 55 kalorii. Warto wziąć pod uwagę również, napoje, które spożywamy razem z wódką. Jeżeli będą to słodzone gazowane napoje, to kalorii będzie zdecydowanie więcej, niż w przypadku, kiedy byłyby to soki, bądź woda.

Co pić na diecie?

Na diecie najlepiej unikać słodkich drinków oraz różnego rodzaju likierów. Jeżeli chcemy spożyć niewielką ilość alkoholu, można zdecydować się na piwo lub wino, które najlepiej sączyć jak najwolniej. Jeżeli natomiast wybieramy się na impreza, na której wiemy, że spożyjemy większą ilość alkoholu, warto wybrać alkohole wysokoprocentowe, takie jak wódka i połączyć je z wodą bądź sokami owocowymi.

W jaki sposób pozbyć się kalorii po spożyciu alkoholu?

Aby zobrazować ile kalorii znajduje się na przykład w wódce, należy zwrócić uwagę, że 100 ml wódki zawiera taką ilość kalorii jak dwie i pół szklanki coli, dwa plastry sera żółtego lub 12 łyżeczek cukru. Aby pozbyć się tych kalorii trzeba by było jeździć na rowerze przez 33 minuty lub biegać przez 23 minuty. Należy pamiętać, że kalorie pochodzące z wódki to właściwie same cukry, nie zawierają białka, węglowodanów ani tłuszczu.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.