lecebochce.pl

Blog o turystyce, sporcie i zdrowiu

DietaLifestyle

Jaka dieta na brzuch jest najlepsza?

Jaka dieta na brzuch jest najlepsza?

Któż z nas nie marzy o płaskim brzuchu?! Brzuszek pojawia się u wielu kobiet i mężczyzn w średnim wieku. Niestety metabolizm wraz z upływem lat się zmniejsza, a więc mamy gorszą przemianę materii. To z kolei prowadzi do pojawiania się nadprogramowych kilogramów. Jak zachować smukłą sylwetkę? Jak zrzucić zbędny tłuszcz z brzucha?

Dieta na brzuch i smukłą sylwetkę

Jeśli chcemy zachować zgrabne ciało i przede wszystkim płaski brzuch, to powinniśmy wprowadzić w nasze życie nowy jadłospis. Dieta odgrywa ważną rolę w trakcie procesu odchudzania. Na dobrą sprawę powinniśmy całe życie uważać na to, co jemy, gdyż dieta nie tylko wpływa na naszą wagę, ale także na cały organizm i dobre samopoczucie.

Jaka dieta na brzuch będzie najlepsza? Przede wszystkim należy z menu wyrzucić słodycze i słodkie, gazowane napoje. Są to puste kalorie, które nie dostarczają organizmowi żadnych składników odżywczych. Bardzo ważne jest także unikanie produktów tłustych, czyli smażonych na głębokim oleju oraz produktów wysoko przetworzonych. Do diety powinniśmy włączyć świeże owoce i warzywa, które powinny być spożywane przynajmniej dwa razy dziennie. Alkohol także jest niewskazany, a w szczególności piwo, od którego brzuszek rośnie.

Czy dieta wegetariańska jest odpowiednia na płaski brzuch?

W ostatnich latach bardzo popularna stała się dieta wegetariańska, czyli bezmięsna. Jeśli dieta ta jest dobrze zbilansowana, to korzystnie wpływa ona na zrzucenie zbędnego tłuszczyku z brzucha. Ważne jest to, aby produkty były przygotowywane ze świeżych składników. Najlepiej przygotowywać posiłki na parze lub w piekarniku. Unikajmy smażonego sera, który bardzo często gości w diecie wegetariańskiej. Ma on bardzo dużo kalorii i przyczynia się do odkładania tłuszczu w okolicach pasa i bioder.

Dieta wegetariańska powinna obfitować w warzywa i owoce oraz kasze, makarony i ryż, ale w wersji pełnoziarnistej. Produkty pełnoziarniste posiadają znacznie więcej składników odżywczych i błonnika, dzięki czemu jesteśmy najedzeni dłużej.

Czy sama dieta wystarczy, aby mieć płaski brzuch?

Dieta jest bardzo ważna w przypadku, gdy chcemy zrzucić zbędne kilogramy. Jednak sama dieta nie wystarczy, aby osiągnąć zamierzony efekt. Do diety warto dołożyć ćwiczenia fizyczne, które dodatkowo poprawią siłę mięśni.

Na płaski brzuch najlepsze są brzuszki. Można je wykonywać z domu, nie potrzeba żadnego profesjonalnego sprzętu. Wystarczy koc lub mata do ćwiczeń i chęci. Jeśli poświęcimy 10 minut co drugi dzień na wykonywanie zestawu brzuszków, to możemy spodziewać się pierwszych efektów już po dwóch tygodniach. Oczywiście ćwiczenia muszą być wspomagane dietą. Jeśli będziemy ćwiczyć, a potem zjemy całą tabliczkę czekolady, to nie oczekujmy, że zobaczymy mięśnie na brzuchu.

We wszystkim najważniejszy jest umiar. Dlatego dobrze zbilansowana dieta pozwoli osiągnąć płaski brzuch. Wystarczy trzymać się wyznaczonego celu i nie podjadać między posiłkami. Oczywiście zjedzony batonik raz na jakiś czas nie zaszkodzi. Pamiętajmy, aby takie sytuacje zdarzały się sporadycznie.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.