lecebochce.pl

Blog o turystyce, sporcie i zdrowiu

DietaSport

Co jeść przed treningiem, aby był efektywny?

Co jeść przed treningiem, aby był efektywny?

Wiele osób regularnie ćwiczy, aby utrzymać smukłą sylwetkę. Regularny trening pozwala zachować dobrą kondycję i korzystnie wpływa na cały organizm. Rodzaj treningu powinien być dopasowany do zdrowia, wieku oraz kondycji człowieka. Istotną rolę odgrywa także posiłek, który należy spożyć przed każdym treningiem. Co można jeść przed treningiem? Czego unikać?

Co jeść przed treningiem?

Regularne spożywanie posiłków nie tylko wpływa korzystnie na zdrowie, ale także na efektywność treningu. Przed każdymi ćwiczeniami należy zjeść posiłek. Wiele osób nie przestrzega tej reguły. Szczególnie dotyczy ona osób, które trenują rano.

Ćwiczenia powodują, że organizm potrzebuje dużej dawki energii, którą należy dostarczyć wraz z posiłkiem. Jedzenie musi być spożyte odpowiednio wcześniej i powinno składać się z odpowiedniej ilości węglowodanów i białek. Są też produkty, których należy unikać, gdyż mogą doprowadzić do niekorzystnych skutków.

Jakie potrawy jeść przed treningiem?

Przed każdymi ćwiczeniami należy spożyć odpowiednią dawkę węglowodanów. Powodują one, że organizm ma więcej energii, dzięki czemu może spalić więcej tłuszczu i kalorii. W zależności od godziny treningu ilość węglowodanów przed ćwiczeniami powinna maleć wraz z upływem dnia.

Bardzo ważne jest także spożywanie białek przed treningiem. Białka korzystnie wpływają na mięśnie, które szybciej się regenerują. Posiłek powinien być lekkostrawny. Oczywiście należy unikać ciężkiego jedzenia, które jest smażone na głębokim tłuszczu.

Czego unikać przed treningiem?

Są produkty, które sprawiają, że trening staje się efektywniejszy i są produkty, które zaszkodzą nam podczas treningu. Czego nie wolno jeść? Przede wszystkim należy zrezygnować ze słodyczy, które na chwilę dodają energii, a później znacząco redukują nasze zapasy siły. Jedzenie nie powinno być ciężkostrawne. Unikajmy fasoli, grochu oraz potraw tłustych.

Dzień, w którym trenujemy, powinien obfitować w produkty zdrowe i świeże. Zdecydowanie zrezygnujmy z gazowanych, słodkich napojów oraz fast-foodów, których powinniśmy unikać, nawet jeśli nie trenujemy. Posiłek nie powinien być obfity, aby podczas ćwiczeń nie obciążać zbytnio organizmu.

Nawodnienie organizmu przed treningiem

Podczas wysiłku fizycznego organizm traci wiele cennych witamin i mikroskładników. Powinny być one dostarczone do organizmu przed treningiem wraz z posiłkiem. Jeśli trenujemy zawodowo, to warto wziąć pod uwagę suplementację. Nie w każdym posiłku znajduje się wystarczająca porcja dziennego zapotrzebowania na składniki mineralne i witaminy.

Bardzo istotną rolę odgrywa także nawodnienie organizmu. Zachowanie równowagi wodno-elektrolitowej ma znaczący wpływ na kondycję organizmu podczas ćwiczeń. Płyny powinny być uzupełniane także w trakcie treningu. Należy robić to regularnie w niewielkich porcjach. Najlepsza jest woda, którą możemy wzbogacić witaminami i mikroelementami. Można także skorzystać z gotowych napojów izotonicznych, których skład jest odpowiednio skomponowany dla osób uprawiających sport.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.