Porto - informacje praktyczne, tanie loty

Porto: informacje praktyczne – tanie loty i hotele

Porto od dłuższego czasu było na naszej podróżniczej liście marzeń. Wstyd się przyznać, ale nigdy wcześniej nie byliśmy nad oceanem. I to właśnie Porto wytypowaliśmy na naszą pierwszą z nim styczność. Oczywiście tradycyjnie nie zamykaliśmy się w poszukiwaniach tanich biletów tylko na ten kierunek, a bilety kupiliśmy „znienacka” – wtedy kiedy[…]

Pieniądze w podróży - Kantor Walutowy Alior Bank

Pieniądze w podróży – kantor walutowy

Pieniądze w podróży to bardzo szeroki temat. Na wielu blogach znajdziecie różne jego ujęcia, zazwyczaj koncentrujące się na zagadnieniach związanych z pozyskiwaniem pieniędzy, ich oszczędzaniem, bezpieczeństwem lub technologią (gadżetami). My zajmiemy się tematyką kosztów zagranicznych płatności. Szczerze mówiąc dopiero niedawno dorośliśmy do zoptymalizowania tego kosztu i założyliśmy kantor walutowy Alior[…]

Malta, atrakcje - Blue Grotto

Malta, atrakcje – Blue Grotto i Golden Bay

Atrakcje Malty to przede wszystkim plaże, formacje naturalne, fortyfikacje i świątynie (zarówno prehistoryczne świątynie megalityczne, jak i trochę bardziej współczesne kościoły). W poprzednich wpisach koncentrowaliśmy się na informacjach praktycznych oraz zwiedzaniu najważniejszych miast na mapie Malty, takich jak Valletta oraz Mdina, Birgu i Marsaxlokk. Teraz nadszedł czas na omówienie kilku atrakcji, w tym naszego największego[…]

Malta - informacje praktyczne

Malta – informacje praktyczne i organizacja wyjazdu

Malta to jeden z najciekawszych kierunków na budżetowy, śródziemnomorski wyjazd. Chociaż powierzchnia całego archipelagu wynosi zaledwie 316 km², to za sprawą niezwykłego zróżnicowania, każdy znajdzie tu miejsca odpowiednie jego podróżniczym oczekiwaniom. Malta to starożytne miasta i świątynie, fortece, porty, błękitne zatoki, plaże, klify, jaskinie… To miejsce idealne dla poszukujących aktywności[…]

Lecco i Varenna – powrót nad jezioro Como

Jezioro Como – Lecco i Varenna

Jezioro Como gościło już raz na łamach naszego bloga – tutaj opisywaliśmy jednodniowe zwiedzanie Varenny. Czytelnicy poprzedniego wpisu pewnie pamiętają, że na kolejny wyjazd odłożyliśmy wizytę w Lecco oraz wejście na Zamek Vezio. Tym razem, chociaż w ograniczonym składzie, oba miejsca zostały odwiedzone. W tej relacji znajdziecie więc kolejną porcję praktycznych[…]

Zwiedzanie Jerozolimy - zabytki starego miasta

Zwiedzanie Jerozolimy – zabytki Starego Miasta

Zwiedzanie Jerozolimy było dla nas naturalnym i obowiązkowym punktem wizyty w Izraelu. Co prawda zarezerwowaliśmy na Jerozolimę tylko jeden dzień, ale wiedzieliśmy, że będzie to ważny i ciekawy punkt wyjazdu. Tak też oczywiście było. Jerozolima, a dokładnie Stare Miasto, to unikalna mieszanka kultur, gdzie na powierzchni niecałego kilometra kwadratowego znajdują się[…]

Kontynuuj czytanie …
Airbnb - poradnik jak zdobyć kupon rabatowy na pierwszą rezerwację

Airbnb – poradnik jak zdobyć kupon rabatowy na pierwszą rezerwację

Airbnb to portal, który jest lub powinien być znany każdemu amatorowi tanich podróży. W skrócie jest to serwis oferujący rezerwację noclegów bezpośrednio od właścicieli lokali. W rzeczywistości to ogromna i dobrze zorganizowana platforma oferująca wynajem pokoi, mieszkań, apartamentów, domów, grot, łodzi, wiatraków, kontenerów, przyczep… Oto nasz poradnik po Airbnb! Airbnb[…]

Jarmark świąteczny na Rynku Głównym w Krakowie

Święta, święta i po świętach… Dzisiaj także kończy się jarmark świąteczny w Krakowie, który trwał od 27 listopada. Przez cały miesiąc kupcy z Polski, Litwy, Ukrainy, Węgier i Słowacji handlowali na Rynku Głównym rękodziełem, słodyczami, serem… Całość dopełniały smażone, tłuste dania i grzane wino, po które ustawiały się największe kolejki.[…]