Santander - Península de la Magdalena (Półwysep Magdaleny)

Santander – Península de la Magdalena (Półwysep Magdaleny)

Península de la Magdalena czyli Półwysep Magdaleny to największa z atrakcji Santander. Półwysep dawniej był miejscem wakacyjnego wypoczynku hiszpańskich monarchów, dzisiaj na szczęście jest ogólnodostępny. To naprawdę piękny teren, gdzie spędzić można cały dzień. Do Waszej dyspozycji będą tereny zielone, ogrody, pałac, klify, plaże, restauracja, mini zoo… Zapraszamy do naszego[…]

Chor Wirap (Khor Virap) - Armenia

Armenia – Chor Wirap i Norawank (dzień 1)

Chor Wirap i Norawank to dwa monastyry, które zwiedziliśmy na początku naszej trasy po Armenii. Niezależnie od wymiaru czasowego Waszego wyjazdu, powinniście spróbować odwiedzić oba. Znajdują się one stosunkowo blisko stolicy i są ikonami kraju. Chor Wirap u podnóża góry Ararat i Norawank, usytuowany wśród czerwonych skał, gwarantują pocztówkowe kadry. Mamy nadzieję,[…]

Kontynuuj czytanie …
Porto - informacje praktyczne, tanie loty

Porto: informacje praktyczne – tanie loty i hotele

Porto od dłuższego czasu było na naszej podróżniczej liście marzeń. Wstyd się przyznać, ale nigdy wcześniej nie byliśmy nad oceanem. I to właśnie Porto wytypowaliśmy na naszą pierwszą z nim styczność. Oczywiście tradycyjnie nie zamykaliśmy się w poszukiwaniach tanich biletów tylko na ten kierunek, a bilety kupiliśmy „znienacka” – wtedy kiedy[…]

Pieniądze w podróży - Kantor Walutowy Alior Bank

Pieniądze w podróży – kantor walutowy

Pieniądze w podróży to bardzo szeroki temat. Na wielu blogach znajdziecie różne jego ujęcia, zazwyczaj koncentrujące się na zagadnieniach związanych z pozyskiwaniem pieniędzy, ich oszczędzaniem, bezpieczeństwem lub technologią (gadżetami). My zajmiemy się tematyką kosztów zagranicznych płatności. Szczerze mówiąc dopiero niedawno dorośliśmy do zoptymalizowania tego kosztu i założyliśmy kantor walutowy Alior[…]

Malta, atrakcje - Blue Grotto

Malta, atrakcje – Blue Grotto i Golden Bay

Atrakcje Malty to przede wszystkim plaże, formacje naturalne, fortyfikacje i świątynie (zarówno prehistoryczne świątynie megalityczne, jak i trochę bardziej współczesne kościoły). W poprzednich wpisach koncentrowaliśmy się na informacjach praktycznych oraz zwiedzaniu najważniejszych miast na mapie Malty, takich jak Valletta oraz Mdina, Birgu i Marsaxlokk. Teraz nadszedł czas na omówienie kilku atrakcji, w tym naszego największego[…]

Malta - informacje praktyczne

Malta – informacje praktyczne i organizacja wyjazdu

Malta to jeden z najciekawszych kierunków na budżetowy, śródziemnomorski wyjazd. Chociaż powierzchnia całego archipelagu wynosi zaledwie 316 km², to za sprawą niezwykłego zróżnicowania, każdy znajdzie tu miejsca odpowiednie jego podróżniczym oczekiwaniom. Malta to starożytne miasta i świątynie, fortece, porty, błękitne zatoki, plaże, klify, jaskinie… To miejsce idealne dla poszukujących aktywności[…]

Lecco i Varenna – powrót nad jezioro Como

Jezioro Como – Lecco i Varenna

Jezioro Como gościło już raz na łamach naszego bloga – tutaj opisywaliśmy jednodniowe zwiedzanie Varenny. Czytelnicy poprzedniego wpisu pewnie pamiętają, że na kolejny wyjazd odłożyliśmy wizytę w Lecco oraz wejście na Zamek Vezio. Tym razem, chociaż w ograniczonym składzie, oba miejsca zostały odwiedzone. W tej relacji znajdziecie więc kolejną porcję praktycznych[…]

Zwiedzanie Jerozolimy - zabytki starego miasta

Zwiedzanie Jerozolimy – zabytki Starego Miasta

Zwiedzanie Jerozolimy było dla nas naturalnym i obowiązkowym punktem wizyty w Izraelu. Co prawda zarezerwowaliśmy na Jerozolimę tylko jeden dzień, ale wiedzieliśmy, że będzie to ważny i ciekawy punkt wyjazdu. Tak też oczywiście było. Jerozolima, a dokładnie Stare Miasto, to unikalna mieszanka kultur, gdzie na powierzchni niecałego kilometra kwadratowego znajdują się[…]