Jarmark świąteczny na Rynku Głównym w Krakowie

Święta, święta i po świętach… Dzisiaj także kończy się jarmark świąteczny w Krakowie, który trwał od 27 listopada. Przez cały miesiąc kupcy z Polski, Litwy, Ukrainy, Węgier i Słowacji handlowali na Rynku Głównym rękodziełem, słodyczami, serem… Całość dopełniały smażone, tłuste dania i grzane wino, po które ustawiały się największe kolejki. Naszym zdaniem zdecydowanie warto odwiedzić w tym okresie Kraków!

Do Krakowa zawędrowaliśmy za sprawą cyklicznej promocji na noclegi w hotelach Ibis budget. Z pewnym wyprzedzeniem sieć AccorHotels udostępnia w swoich najtańszych hotelach promocyjne pule noclegów w cenie od 39 zł za pokój dwuosobowy. Obecnie w Polsce znajduje się 9 hoteli Ibis budget w 6 miastach. Są to Katowice, Szczecin, Toruń, Warszawa, Wrocław i właśnie Kraków. Jeden z hoteli w Krakowie znajduje się przy samym Dworcu Głównym więc jest to idealna lokalizacja jeśli w planach macie zwiedzanie Starego Miasta. My naszą rezerwację na grudzień zrobiliśmy w sierpniu, warto sprawdzać co jakiś czas kalendarze cen, bo jest to dobra okazja na szybki i tani, weekendowy wyjazd. Wcześniej nocowaliśmy także w tych hotelach we Wrocławiu i Toruniu. Nie są to na pewno apartamenty, ale dobrze zorganizowane pokoje w podstawowym standardzie.

Jarmark świąteczny w Krakowie

W samym Krakowie byliśmy już któryś z kolei raz więc większość czasu poświęciliśmy na eksplorację Rynku Głównego wraz z przylegającymi uliczkami. W naszym menu znalazły się okoliczne bary i jadłodajnie. Na szybkie piwo w kategorii bistro polecamy lokal Banialuka (Plac Szczepański 6) oraz Pepitos (Jagiellońska 10) jeśli chcecie także coś przegryźć. Pozostałe posiłki spożyliśmy natomiast w Gospodzie Koko (Gołębia 8), która oferuje bardzo przyzwoite domowe obiady w cenach od 14 zł. Odwiedliśmy także Wawel i Kazimierz, ale nie były to główne punkty wyjazdu. Pozostały czas upłynął nam wśród kramów, rozstawionych na Rynku Głównym. Tak to mniej więcej wyglądało:

Choć jarmark świąteczny to naprawdę ciekawa atrakcja, podczas kolejnego pobytu w Krakowie skupimy się już przede wszystkim na Kazimierzu. Podpowiedzcie jaki obrać plan i gdzie najlepiej zjeść!

Podobał Ci się nasz wpis? Przejdź do strony głównej Lecebochce.pl i zobacz wszystkie najnowsze relacje. Polub nasz profil na Facebooku, TwitterzeInstagramie żeby zawsze być na bieżąco! Zobacz też wszystkie nasze podróże!

5 thoughts on “Jarmark świąteczny na Rynku Głównym w Krakowie

1. W temacie jedzenia – skrzyżowanie ul. Wąskiej z ul. Wawrzyńca – pyszne zagłębie. Polecam burgery i frytki belgijskie.

1. Frytki i burgery było na naszej liście:) nawet tam dotarliśmy, ale ze względu na pogodę ostatecznie zdecydowaliśmy się na restaurację i potem trochę żałowaliśmy. Niestety nie pamiętam nazwy lokalu, ale generalnie nie jest to miejsce, które z czystym sumieniem moglibyśmy zareklamować – kiepski wystrój, dosyć wysokie ceny, co prawda jedzenie ok, ale jest tyle restauracji na Kazimierzu, że będziemy szukać dalej.